lördag 26 februari 2011

Passion = Fuel


Denna vecka har jag fått lära mig om Dom Famularo (a professional drummer, drum teacher, author and motivational speaker from Long Island, New York).

Jag har nämligen via Skype pratat med mina barn om Gripsholmsskolans samarbete med Sveriges mesta äventyrerska Renata Chlumska och om vår kommande satsning på Heartware som tyngdpunktsområde i skolan.

Det visade sig under diskussionens gång att en av föreläsarna vid The Collective School of Music, Dom Famularo, pratat om just detta vid sin senaste föreläsning på den skolan.

Hans Cycle of Self-Empowerment bygger på att grunden för att vi skall ha en chans att uppnå våra drömmar är passionen. Passionen är det bränsle som behövs för att man med hjälp av olika verktyg skall kunna nå olika delmål för att så småningom uppnå sina dröm/sina drömmar...

Sonen var alldeles lyrisk efter föreläsningen och jag kommer nu att beställa boken för att låta mig inspireras mer av Mr. Famularos funderingar.

Därefter skall Linda och Staffan få fördjupa sig i boken när de nu håller på och planerar kursen i Heartware som de så småningom skall hålla inom ramen för Gripsholms Lärarskapsakademi, spännande!


Välkommen tillbaka till skolan efter sportlovet,
hälsar rektor Nina

1 kommentar: