fredag 27 augusti 2010

En svajig vecka



Jag har under veckan som gått fått hälsningar hemifrån Gripsholmsskolan att det svajat lite grann på sina håll i skolan... Min vicerektor Stefan har gjort allt och lite till och det skall han ha ett stort tack för. Jag är också säker på att mina lärare gjort allt efter bästa förmåga under veckan som gått, bra.

Själv har jag haft en händelserik vecka då jag i första hand umgåtts med min son och hjälpt till med det jag kunnat. Det om det.

Jag har också hunnit med en del jobbärenden under veckan som gått. Det var en intressant upplevelse att besöka Apple Store på 5th Avenue i New York för att bekanta sig med de spel/program som riktar sig till barn i åldern 6-12 år. En del material har jag köpt till skolan, hoppas de faller både eleverna och lärarna i smaken och fyller sin funktion i undervisningen.

Jag har efter moget övervägande skaffat en iPad till skolan; kan denna skärm vara ett alternativ till datorerna till eleverna i framtiden? Håller nu på och lär mig mer om vilka funktioner denna skärm har i jämförelse med datorerna.

Bokhandeln Borders på Broadway har jag också besökt. Där köpte jag barnböcker som lämpar sig för våra elever i undervisningen i engelska. Curious George (Nicke Nyfiken) Takes a trip verkar vara spännande.

På måndag jobbar vi vidare tillsammans,
hälsningar rektor Nina


2 kommentarer:

  1. Vill som förälder också tacka Stefan för det lugn han utstrålat, att det så här i början råder lite kaos kring saker och ting klarar både barnen och vi föräldrar av - Gripsholmsskolan lyckas redan nu leva upp till måttot att vara en av landets bästa skolor...

    SvaraRadera
  2. Oj vad glad jag blir Linda! Det är så härligt att känna ert stöd. Ni "gamla" föräldrar vet ju att det ordnar sig även om det kan verka lite rörigt i början. Summa sumarum har det varit en intensiv men ändå givande vecka. Vi har ju så trevliga barn.

    SvaraRadera