fredag 11 januari 2013

En bra början


Vi har haft en bra början på terminen här på Gripsholmsskolan. Jag blir lycklig av att se hur väl personalen tar sig an sitt uppdrag - både under skoltid och under eftistid här på skolan. Detta är speciellt viktigt nu då jag jobbar som intensivast med ansökan för åk 6-9 och isolerar mig för att få största möjliga arbetsro. Personalen klarar sig galant utan mig de dagar jag inte är på plats och detta är alldeles utmärkt. Det känns också härligt då jag är på plats och har en strid ström av besökare på mitt rum för att prata om än det ena, än det andra. Både elever, personal och föräldrar tittar in och pratar av sig och det är något som jag uppskattar väldigt mycket.

Jag kommer att lämna in ansökan i god tid ;) den 28 januari och efter det återgår jag till det normala rektorslivet. Jag kommer att hålla föräldramöten tillsammans med berörda lärare enligt följande:

Måndag 21 jan kl 18.30 Giraffer & Zebror
Tisdag 22 jan kl 18.30 Delfiner & Blåvalar
Onsdag 23 jan kl 18.30 Tigrar & Leoparder
Måndag 28 jan kl 18.30 Björnar & Vargar
Tisdag 29 jan kl 18.30 årskurs 4
Tisdag 12 feb kl 18.30 årskurs 5
Samtliga möten hålls på restaurang 1777 på Gripsholmsviken.

Lördagen den 26 januari håller Gripsholmsskolan Öppet hus kl 10-13. Både nya och gamla föräldrar är välkomna. Kl 10-12 kan ni bekanta er med undervisning, elever, personal och byggnader och kl 12-13 - då eleverna äter lunch - håller jag ett informationsmöte för nya föräldrar på Restaurang 1777 på Gripsholmsviken.

Redan nu lediganslås nya tjänster på vår skolas hemsida. Snart följer den spännande tiden med planeringen av nästa skolår 2013-2014.

Men före det kommer alla medarbetarsamtal att hållas, dessa sker under veckorna 6 & 7.
Och vips är vi framme vid sportlov och utvecklingssamtal.

Livet på en skola blir aldrig långtråkigt, det är det som är det fina i kråksången!


God fortsättning på det nya året,
hälsar rektor Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar