tisdag 14 augusti 2012

Privilegierad


I går träffade jag min personal på nytt efter sommarlovet. Jag känner mig så privilegierad över att få komma till min arbetsplats och möta alla dessa pigga, glada, energiska och nyfikna lärare som bara väntar på att få köra igång med läsåret 2012-2013!

Den första dagen präglades bl a av mitt mässande om kärlek och gränser, skolans tyngdpunktsområden, skolans alla policyn m.m.
Jag ställde också frågan om huruvida målsättningen att göra Gripsholmsskolan till en riktigt bra skola känns skrämmande eller möjligen stimulerande för personalen..? 
Känns bra att alla tycks uppskatta utmaningen att skapa något riktigt bra tillsammans - med betoning på tillsammans. Alla drar åt samma håll, uppmuntrar varandra och stöttar varandra, utmärkt!

I dag lyssnar vi till Karin Rosvall som berättar om hur vi ska bemöta krävande barn; mycket nyttigt, lärorikt och intressant.

I morgon planerar vi årets tema Afrika-Tanzania-Mbuko, på torsdag blir det pedagogisk diskussion ledd av Linda K och Linda S a´ la Steinberg, samt yoga och föreläsning med skolläkare Holger och på fredag väntar dataskolning.
En fullspäckad vecka med andra ord.

Nästa vecka har vi föräldramöten i alla klasser på måndag kl 18.30 och på onsdag är det äntligen dags för skolstart kl 8.15!


Vi ses!

Hälsningar,
rektor Nina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar