fredag 4 maj 2012

En händelserik vår


"Du måste veta
mot vilken hamn
du styr kursen
om du skall kunna
fånga den rätta vinden
som skall föra dig dit."

(Marcus Annaeus Seneca)


Våren är fylld av en massa spännande aktiviteter på Gripsholmsskolan. Under Eftis-tid kommer en del av eleverna bl a att få spela golf och prova på luftgevärsskytte. Sommaräventyren för åk 1-4 går av stapeln under veckorna 21 och 23. Endel elever i åk 3 och åk 4 åker till Stafettkarnevalen den 24-26 maj. Tisdagen den 5 juni uppmärksammar vi Sveriges nationaldag med att hissa den svenska flaggan och sjunga nationalsången "Du gamla du fria". Fredagen den 8 juni har vi skolavslutning med vårfest för elever och föräldrar på Gripsholmsskolan.

När jag nu så småningom återhämtat mig efter förkylningen och börjat jobba igen känner jag hur väldigt bra jag trivs med mitt jobb som rektor på Gripsholmsskolan. Människor i min omgivning ser ibland helt oförstående ut då jag uttrycker fraser som att "jag bara älskar mitt jobb". Och läkare blir ställda då jag säger att jag inte uppsökt dem för att bli sjukskriven utan för att få hjälp med att bli frisk så fort som möjligt för att kunna jobba fullt ut. 

I dag inleds VM i ishockey och dagen till ära har festkommittén ordnat en Finnkamp för vår svensk-finska personal med efterföljande fest och bastubad på skolan. Jag kan säga att upptrappningen och uppvärmningen pågått redan en tid och spänningen ligger i luften, jag bara ryser när jag tänker på utgången i kväll...



"Det finns inga genvägar till någon plats som är värd att komma till."

(Beverly Sills)

Trevlig helg,
rektor  Nina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar