torsdag 12 april 2012

Bryggbygget klart

En gång jag seglar i hamn...

Gripsholmsskolans bryggbygge står nu klart nere på Gripsnäs. Det här innebär att eleverna så småningom kan äntra jollarna och vår lärare Juho får inleda sin undervisning i seglandets ädla konst, spännande!

Livräddningsbojen finns färdigt på plats liksom en uggla vars uppgift är att hålla måsarna borta från bryggan. Det är inte ugglan i rött som sitter på bryggan utan min man Kjell som hjälpt till med att renovera  bryggan. 

Att jobba hårt med kroppen - att bära och släpa brädor, att böja, töja och lyfta och att hänga över bryggkanten och hålla i när det spikas har ett pris för en medelålders dam i sina bästa år...
Efter detta kroppsarbete slog febern till och jag blev liggandes till sängs några dagar.
Det var latmasken i ryggen på mig som fått sig en riktig omgång, ack så nyttigt. 


Under veckan som kommer får Gripsholmsskolan besök av Vindängens skola från Esbo i Finland och jag får då träffa min goda vän och deras mycket energiska och duktiga rektor Ulli, trevligt!


Varmt välkommen all personal från Vindängen och varmt välkomna tillbaka till skolan efter påsklovet alla elever och lärare på Gripsholmsskolan!


Hälsningar,
rektor Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar