torsdag 5 januari 2012

Skolåret fortsätter

"Hjärtat gör människan rik.
Hon är rik eller fattig beroende på vad hon är,
inte beroende på vad hon har."

(Henry Ward Beecher)

"Förlora inte ditt hjärta.
Håll fast vid ditt hjärta."

(Pru Marshall)

Skolåret 2011-2012 fortsätter och jag har i veckan som gått sänt ett nyårsbrev till alla i min personal på Gripsholmsskolan. Jag påminner om skolans ledord Hjärna-Hjärta-Hälsa och om vikten av att finna den rätta balansen mellan kärlek och gränser i allt det vi företar oss i skolan.

Jag påminner också om våra tyngdpunktsområden som bl a påbjuder att vi alla skall jobba envetet och med fullt engagemang - och också lära eleverna detta, att vi i undervisningen skall involvera datorn som ett vettigt arbetsredskap där det alltid finns en pedagogisk förankring i anslutning till varje uppgift, att vi fortsätter att förebygga mobbning enligt vår Trivsam-skola modell och att vi alltid väljer att se möjligheter och utmaningar i stället för problem.

Det här kommer min personal att klara galant. Jag har under den gångna hösten sett en sådan arbetsglädje, ett sådant engagemang och en sådan hög arbetsmoral hos min personal som jag aldrig tidigare upplevt och det både värmer och gläder mig, tack!
Detta trots att vi absolut inte glider runt på någon räkmacka i skolan utan tampas med allehanda utmaningar av praktisk karaktär.

Jag hälsar nu alla mina kära gamla och NYA elever, hela min duktiga personal och alla mina trevliga föräldrar välkomna till Gripsholmsskolan för att fortsätta skolåret 2011-2012.

Själv påbörjar jag arbetet med att planera det kommande skolåret 2012-2013 och det är lika spännande och roligt varje gång!


Allt gott till er alla inför det nya året,
hälsar rektor Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar