fredag 20 januari 2012

Guldstunder

I kväll är jag bjuden på Taco-middag och värdinnorna som bjudit in mig är 8 år gamla...

Jag är övertygad om att middagen blir en av de guldstunder jag kommer att bära med mig från mina år som rektor.

Det finns gott om dem - här kommer några fler:

En av skolans nya elever frågade mig härom dagen vad som skulle pågå i gymnastiksalen under eftis-tid vilket jag inte kunde svara på. Då säger 7-åringen till mig: "Men du är ju rektor, du ska veta allting..."

Eller när vår klätterställning skulle monteras före jul och en av de äldre pojkarna i skolan försynt frågade: "Nina, är det här en DEL av klätterställningen" och jag svarade att det var ställningen i sin helhet som stod på lastbilsflaket och fick då ett stillsamt mmm till svar... Jag vet vad pojken tänkte; mycket ståhej för så lite...

Eller när en datatekniker efter avslutat uppdrag bjöds på lunch i skolans matsal och vi satt och småpratade glatt vid bordet och en 8-årig kille kliver fram, lägger armen om min hals och tittar min gäst stint i ögonen med budskapet "Det här är MIN rektor, kom inte här och tro något annat..."
Samma elev brukar för övrigt säga till mig då vi varit av olika åsikt och jag bestämt markerat vad som gäller "Du är nog hård du Nina..."

Eller när en flicka i årskurs 4 spelar rollen som rektor Nina i programpunkten på julfesten och kliver in på scenen iklädd högklackade skor, med rosa läppar, med en kaffekopp i handen och med den andra handen i sidan bl a talar om att "Det är jag som är rektor Nina, jag har faktiskt fyllt 50 år och tjugosjy över sjy tar jag Finlandsfärjan till Finland..." ja då kan man inte vara annat än ytterst road och lycklig rentav!

Världens bästa jobb har jag :)

Trevlig helg,
rektor Nina



2 kommentarer:

  1. Och världens bästa rektor har vi!
    Kram från Petra!

    SvaraRadera
  2. :) He... kan se bilden framför mig, du har fortfarande samma "ställning".

    kram
    AK

    SvaraRadera