tisdag 24 maj 2011

Stolt och ödmjuk


"Vem skall en rektor vara stolt över om inte sina elever?"

"Vem skall en mor vara stolt över om inte sina barn?"

"Livet är en enda lång lektion i ödmjukhet..."

Alla dessa välsignade ungar!

Jag blir så glad när jag får höra om hur duktiga alla elever i årskurs 3 varit i samband med resan till Stafettkarnevalen i Helsingfors.

Jag blir så glad när jag ser eleverna i årskurs 1 och 2 jobba intensivt precis överallt i skolan med att förbereda sina framträdanden till skolavslutningen inför sommarlovet.

Jag blir så glad när jag ser eleverna i förskoleklasserna klara av att visa sportsmanna-anda då de spelar kula i sandlådan.

Jag blir så glad då Love och Vilgot med stort allvar visar mig den rymdsten de hittat ute på skolgården.

Jag blir så lycklig när jag under lunchrasten möter idel glada elever och får en massa spontana kramar då jag rör mig i korridoren.

Jag blir så glad över att min dotter Ida som studerar till speciallärare på riktigt bryr sig om sina elever med särskilda svårigheter.

Jag blir så glad över att läsa en artikel skriven i USA om min son Oskar som är på väg att börja sitt vuxenliv långt borta hemifrån där han bl a säger:

"I think I in a way wanted to make it as hard as possible for myself..."
"So much has changed in my life since I moved here, not only have I become a better drummer but I have grown as a person and gained confidence."



Hälsningar från en stolt och ödmjuk
rektor och mor Nina

Glad Morsdag på söndag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar