tisdag 28 december 2010

Ett nytt år

"Kära lilla älskade barn i världen
låt mig få hålla dig hårt.
Kära lilla älskade barn i världen
låt mig få stilla din gråt.
Du är en lysande stjärna på skaparens himmel
med kärlek inom dig så stor
så ge inte upp du min älskade unge
du är större än du tror.

Du kom från en plats av kärlek och ljus
och tog det goda för givet.
Nu står du förvirrad i världens brus
och undrar så övergivet
vad är det som händer, vad är det som sker
varför är det ingen som ser
att livet är ljus, att livet är mer
att kärlek är allt som är.

Kära lilla älskade barn i världen..."

Jag firade denna gång jul i Dalarna hos min mor och fick då för första gången höra den vackra sången "Älskade barn" skriven och framförd av Karin Green, Mora-Nisses dotter för övrigt.

Så här inför det nya året är det på sin plats att påminna oss om att det är våra barn och unga som alltid - i alla sammanhang - skall sättas i det främsta rummet.

Ge aldrig upp, alla älskade ungar!


Ett Gott Nytt År till er alla,
rektor Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar