fredag 26 november 2010

Första advent


"Då skymningen tätnar så sakta kring byn
och flingorna dansar omkring.
Och månen den tindrar så vackert i skyn
och fågeln på gren slumrar in.

Då tänder jag ljuset som förr på advent,
jag tänt och alltid ska tända.
Det lyser och värmer båd´ hjärta och själ
och hoppet det vänder åter.

Granen den doftar precis som på jul
och stjärnan i toppen den ler.
Jag tycker precis att det är mig, som den ser
och viskar att snart är det jul!"


Gripsholmsskolan samlades i dag i kyrkan inför advent och jag måste säga att hjärtat svällde av stolthet i bröstet på mig då vi alla reste oss och och sjöng Hosianna tillsammans!

Kyrkan var helt fylld och jag tänkte "mina elever, mina lärare, mina föräldrar, min skola..."

Eleverna satt lugnt och lyssnade till det som prästen Torbjörn berättade om, Stefan tände det första ljuset, Staffan läste ur Barnens Bibel med myndig stämma, Marta och Linda ledde en vacker sång som vi alla sjöng i kanon - vad mer kan man önska sig som rektor i adventstid?

Jag tillönskar er alla en lugn och stämningsfull adventstid,
rektor Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar