måndag 26 juli 2010

Avstamp i Nådendal

Jag vill hylla denna sommar med låten Stormskärs Maja
text Benedict Zilliacus till musik av Lasse Mårtenson

(Maja)
"Vad behöver vi ord för
när vi har varann -
din hand på samma bord
och dina steg,
sjöplaggen på vägen,
den nära värman av din rygg.
Mer än ord är en blick,
den kan säga mig allt -
vad behöver vi ord för?"

(Janne)
"Kommer från sjungande färd
och glider in i Stormskärets trygga hamn,
och medan jag på den gungande fjärd
går tvärs mot vinden och strömmen
stretar mot strand,
redan i drömmen
står jag i land
hastar mot Majas väntande famn.
till hennes väntande varma famn."

Vackert, inte sant?


Nästa vecka välkomnar jag alla mina lärare; Ulrika, Ia, Linda, Marta, Stefan, Ken, Staffan och Magnus i vårt sommarhus i Nådendal. Där är det tänkt att vi tillsammans skall fortsätta planera inför läsåret 2010-2011 och förhoppningsvis också ha riktigt trevligt tillsammans.

Ser med glädje fram emot att fortsätta med arbetet att göra Gripsholmsskolan till en riktigt bra skola.

Hälsningar från Mariehamn denna gång,
rektor Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar