torsdag 3 september 2015

Det kom ett brev



Jag fick idag ett brev med denna vädjan:

"Jag vädjar till Sverige som land att verkligen ta tag i frågan om mobbning inom skolomsorgen. Jag vädjar till kommuner att satsa pengar på resurser för att förhindra, hjälpa och stödja.
Jag vädjar till skolor att skydda de barn och ungdomar som växer upp i era lokaler.
Jag vädjar till lärare att våga och orka ta ert professionella ansvar.

Jag vädjar till vuxna att se om det finns problem och i så fall reagera.
Jag vädjar till dig som mobbar att sluta för du förstör någons liv.
Jag vädjar till dig som mobbas att inte ge upp för livet kan vara underbart.

Jag vädjar till medmänsklighet."
Jag hoppas att mitt val i att dela min historia gör världen till en ljusare plats.
Karin Roldão Rosén
2015-08-27 


Låt oss alla gå in för att hjälpas åt med att förebygga och stoppa mobbning i alla dess former!

Hälsningar,
rektor Nina





Vi tillsammans hjälper varann. Vi på Gripsholmsskolan.Vi ska lära så mycket vi kan. Vi på Gripsholmsskolan.För en dag. För ett liv. För en tid. För en evighet.Det vi vet. Det vi kan. Det vi lär blir vår livskunskap.Vi på skolan lär av varann. Vi på Gripsholmsskolan.Vi på skolan vet att vi kan. Vi på Gripsholmsskolan.

För en dag. För ett liv. För en tid. För en evighet.
Det vi vet. Det vi kan. Det vi lär blir vår livskunskap.

Hjärna, hjärta, hälsa är vi. Vi på Gripsholmsskolan.
(text & musik Simon Husberg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar