onsdag 6 augusti 2014

Välkommen till ett nytt skolår!


Sommarlovet börjar nu lida mot sitt slut.

Vi har redan denna vecka de nya i personalen på plats, nästa vecka har vi hela personalstyrkan på plats för planering och den 20 augusti inleder vi vårt sjätte skolår här på Gripsholmsskolan.

Vi började med 42 elever och 6 i personalen i augusti 2009 och denna höst är vi 305 elever och 48 i personalen på vår skola.
Det bör ändå tilläggas att det bland dessa finns ett flertal deltidsanställda.

Skolan har verkligen vuxit så det knakar!
Och ändå har jag fortfarande kvar känslan av att vi är en enda stor familj :)


Inför skolåret 2014-2015 har jag valt att dela med mig av och lyfta fram följande tankar:


"Det du tänker om mig,
så du ser på mig,
som du är mot mig,
sådan blir jag."

(S. Kirkegaard)



Kära elever och bästa personal;
varmt välkomna till ett nytt skolår på Gripsholmsskolan allesammans!


Varma hälsningar,
rektor Nina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar