fredag 7 mars 2014

China - here I come!




Jag känner mig både stolt, glad och förväntansfull - jag har nämligen blivit utvald att ingå i en rektorsdelegation som ska besöka Kina den 14-24 mars!

Vi är en grupp på sexton personer som dels ska få ta del av kulturella sevärdheter i Peking men framför allt ser jag fram emot att få besöka skolor i Shanghai! Det ska bli såå intressant; jag har aldrig besökt skolor i den här delen av världen tidigare.

Fudan University i Shanghai är värd under vårt besök och det är Stockholms Konfuciusinstitut som är en del av Stockholms universitet som står som arrangör för resan.
Jag vill redan nu framföra ett tack till dem för att jag fått äran att ingå i delegationen.


Återkommer med intryck från Kina!


God helg,
hälsar rektor Nina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar