fredag 11 oktober 2013

Stora Ledarskapsdagen




Jag deltog härom veckan i Stora Ledarskapsdagen vid Åbo Akademi i Vasa i Finland.
Kändes bra att sitta i den gamla bekanta Akademisalen på Academill.

Jag hade förmånen att få höra Ledarskapskonsulten Martin Hallengren, Motivatorn Cecilie Andvig och Senior Vice-President Charlie Nordblom.



Bland annat följande guldkorn bär jag med mig från denna dag.


Framgångsfaktorer gällande ledarskap:

- se när en möjlighet dyker upp, det kan handla om minuter i samtal med en medarbetare...

- låt andra göra och var själv en ledare

- prata till hjärtat, inte bara till hjärnan

- var modig - rädslan är förödande; "jag vill detta mycket, det finns en risk men jag gör det ändå"

- 100 % passion där man är; BÅDE på jobbet OCH hemma

- ledarens blotta existens ska ge trygghet


Och till slut;

"Människor som är tillfreds med sig själva skapar goda resultat."

"Jag är den jag väljer att vara!"


God helg,
hälsar rektor Nina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar