onsdag 21 augusti 2013

Vi är igång


Gripsholmsskolan har idag inlett skolåret 2013-2014.
Alldeles varm om hjärtat blev jag över att få återse alla våra fina elever!
Ett speciellt varmt välkommen framfördes till våra tappra elever i klass 5b :)

Denna text, skriven av den finlandssvenska författaren Yvonne Hoffman, fick eleverna lyssna till idag:

"Se dig omkring
det är här du ska leva
här ska du växa 
och bli vad du blir.
Mot vidare mål
ska du pröva att sträva
lära dig tänka
och bli stark och fri.
Och band ska du också
för vänskapen väva
ett du och ett jag 
blir tillsammans ett vi."

...

Jag tillönskar alla på Gripsholmsskolan ett riktigt gott skolår 2013-2014!


Kram,
rektor Nina





1 kommentar:

  1. Jag hoppas att ni har haft en underbar sommar och jag önskar er alla ett riktigt roligt och skönt nytt skolår!
    Kramar från Tyskland :)
    Lisa

    SvaraRadera