fredag 7 september 2012

Hurtbullar


Pedagogiskt café


Löpträning i Hjorthagen


Simundervisning vid campingplatsen


På Gripsholmsskolan finns det gott om hurtbullar. Eleverna i de högre årskurserna haft fått ta del av simundervisning utomhus under augusti och september månader. Riktiga friskusar eller hur? Strongt gjort alla elever och idrottslärarna Stefan och Linda! Detta har resulterat i att jag överväger att införa vinterbad på finskt vis för eleverna - det är bara bastun som saknas. Skämt åsido.

Jag hade också förmånen att här i veckan få stå vid grinden och ta emot eleverna i Blåvalsklassen efter deras löprunda i Hjorthagen. Inga sura miner här inte - tvärtom. Och vad mycket det fanns att berätta om alla hjortarna de sett under löprundan, underbart.

På bilden högst upp ser ni en del av mina ytterst ambitiösa och duktiga lärare församlade till pedagogiskt café i personalrummet. Detta café återkommer varje onsdag på eftermiddagens planeringstid. Torsdagseftermiddagarna är reserverade för lärarmöten. Ambitionsnivån är hög och energin flödar, utmärkt.



I övrigt har denna arbetsvecka hört till en av de tyngre för min del. Så här läser jag i en av mina böcker:

"Har du råkat ut för 
tillfälliga prövningar?
Slå dig då ner hos dem
för vilka prövningar är
dagligt bröd - och jämför!"


Så sant, så sant. Framtiden är självklart ljus.


Trevlig helg,
rektor Nina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar