fredag 27 april 2012

Besök



I dag har vi på Gripsholmsskolan haft besök av två riksdagskvinnor samt tre politiska sekreterare från riksdagen. Vilka ytterst positiva, intresserade och nyfikna gäster! Vi hade väldigt trevligt tillsammans då vi under en och en halv timme på förmiddagen gick runt i skolan, träffade elever och lärare och deltog i undervisningen. De verkade alla riktigt nöjda och glada då vi tog farväl innan de skyndade vidare till följande besök.



"En turist vandrade en dag i en stad och efter ett tag kom hon fram till en byggarbetsplats där många människor jobbade på för fullt. Turisten blev nyfiken och frågade en man vad de gjorde för något.


- Vi arbetar med sten. Hugger och murar, svarade mannen med en trött blick.


Turisten fortsatte sin vandring runt staden och efter ytterligare några timmar kom hon återigen fram till ett bygge. Utan att veta om det hade hon kommit till samma plats som tidigare, fast från det andra hållet. Fortfarande nyfiken frågade hon en man vad han höll på med. Mannen, som gjorde samma sak som den förre, svarade stolt:


- Jag hjälper till med att bygga en katedral."


Nu är det ju så att vi på Gripsholmsskolan ingalunda bygger en katedral men förhoppningsvis bygger vi en riktigt bra skola. Jag blir så glad när jag ser engagemanget och glöden i ögonen på min personal både när vi har gäster men också annars i vardagen. Personalen är stolt över det arbete de gör och den skola vi håller på att skapa. Och jag är stolt över min duktiga personal. Och alldeles varm i hjärtat blir jag då jag ser våra öppna, glada, frimodiga och duktiga elever självmant ta i hand på våra gäster utan att jag behöver be om det.

Jag vågar nästan tro att våra gäster i dag fick intrycket av att alla vi på Gripsholmsskolan inte bara arbetar med sten utan hjälper till med att bygga en katedral...


Trevlig helg,
rektor Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar